maanantai 6. joulukuuta 2021

#instagrammable

 Instagrammable

Tämä hästägi on nouseva trendi instagramissa. Se kertoo ympäristön olevan visuaalisesti soveltuva kuvattavaksi ja julkaistavaksi omassa somessa. Kyseessä voi olla laaja kuva tai kuva joka keskittyy yksityiskohtaan/kohtiin.

Vogue Scandinavia julkaisi juuri artikkelin, jossa on lueteltu Suomen top 9 #instagrammable paikkaa https://www.voguescandinavia.com/articles/the-most-instagrammable-places-in-finland Artikkelin pääsee lukemaan linkistä.




Instagrammable shop

Mitä tämä tarkoittaa ajatellen myymälän visuaalista puolta. Somen käyttö on lisännyt tilojen visuaaliseen puoleen panostamista. Ihmiset kuvaavat someen lähes kaiken, vaatekaupasta lautaseen. Tämä on firmalle hyvää mainosta ja yhden postauksen saattavat nähdä useat sadat silmäparit, joten devil hides in the details. 
Tilasta pyritään tekemään ns. instaystävällinen luomalla tunnelmaa ja elämyksellisyyttä. Asiakas halutaan haluamaan ottamaan kuva itsestään tai tilasta ja postaamaan se omaan sosiaaliseen mediaan.
Yrityksen kannattaa esim. painattaa logoja lautasiin tai lautasliinoihin, sekä käyttää logoa kylteissä myymälässä/ravintolassa, jolloin ne ovat näkyvissä postauksissa ja näin saavat näkyvyyttä. 

Tilasta voi tehdä instaystävällisen luomalla tunnelmaa esim. valaistuksella sekä luomalla kuvauksellisen taustan. Asiakasta voi houkutella myös yksittäisillä tuotteilla ja/tai esillepanoilla, joissa on panostettu kauniin kuvan ottamiseen ns. tehty asiakkaalle valmiiksi kuvan kohde.
Paikan kannattaa panostaa elämyksellisyyteen ja saada asiakas astumaan tilaan, viettämään siellä aikaa ja kuvaamaan. Tässä pitää osata seurata trendejä tai jos paikka on tunnettu jostain omalaatuisesta asiastaan kannattaa tätä korostaa. Tunnelmaa ja houkuttelevuutta voi lisätä myös erilaisilla tuoksuilla ja vaikka musiikilla. Asiakkaan kaikki aistit kannattaa hyödyntää. 

Oman hästägin luominen on myös tärkeää, oli sitten kyseessä myymälä, ravintola tai matkakohde. Sen mainostaminen ja käyttäminen lisää instaystävällisyyttä. 




Otin esimerkiksi Fazerin, suuren tunnetun brändin, kahvilat. Visuaalisesti upean runsaan tiskin takana on käytetty Fazerin tunnettua logoa. tämä on mielestäni hyvä esimerkki instagrammable shopista. Lisäksi allaolevasta  yksityiskohtaisemmasta kuvasta, voimme nähdä kuinka servetissä on logopainatus sekä tarjolle asetettu yhtiön tunnetuimpia makeisia. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kopiraittila

 Tekijänoikeudet Suoritin kopiraittila.fi  sivulla tekijänoikeuksia koskevan diplomin.  Homma ei ollutkaan niin helppo, mitä ajattelin sen o...